2011. december 22., csütörtök

Oppa emelkedik...avagy egy újabb kultúrsláger

Oppa megérkezett és emelkedik! Hogyan lesz egy dalból kultusz? Hogyan történhet meg, hogy egy nap alatt futótűzként terjed el a rajongók körében és már aznap este mindenki kívülről dúdolja a refrént? Mi is a siker titka? Mivel magyarázható, hogy ha ez a két férfi beugrik a színpadra a rajongók eszeveszett sikítozásba kezdenek? Ezek az M&M's csokigolyók tudnak valamit, amivel az ujjuk köré csavarták fél Ázsiát és még mindig nincs vége...a világ felkészült...emelkedünk veletek... és a színpadon..Donghae és Eunhyuk!


Minden Kpop fan vagy esetleg koreai témákban jártas ember tudja, mit jelent pontosan az "oppa" kifejezés. Azonban amióta ez a dal megjelent, ha azt mondom Oppa Oppa, senki sem a kifejezésre gondol, hanem erre a dalra. Nem is meglepő. Hihetetlenül fülbemászó. Emlékszem már lassan három hete, hogy láttam az egyik videómegosztó portálon egy videót, vagyis először csak a képe tűnt fel, amin két öltönyös fickót láttam valami borzalmas parókában. Aztán kíváncsiságtól vezérelve (valamint tegyük hozzá, hogy mint SuJu fan) megnéztem. Koncertfelvétel volt, így a minőség hagyott némi kívánnivalót, de a lényeg így is megvolt. Meghallgattam a dalt, majd újra. Két lejátszás után már kívülről dúdoltam a refrént és hangminőség ide vagy oda, letöltöttem. Már másnap említettem az egyik barátnőmnek, hogy imáim szólnak azért, hogy ez a szám megjelenjen audioban is. S lám kérésem nem süket fülekre talált, ugyanis erre pár napra jött a hír: vigyázzanak a zenés műsorok, mert Oppak emelkednek! Azóta tombol az Oppa láz. A közönség, mint említettem először a SuperShow4 keretein belül hallhatta 2 Super Junior tag, Donghae és Eunhyuk előadásában. A két fiúról köztudott, hogy rendkívül jó kapcsolatot ápolnak és hát a hülyeség sem áll messze tőlük. Nem volt kérdés, hogy egy ilyen kaliberű showt színpadra visznek-e vagy sem. A rajongók egyébként külön-külön is odavannak értük, így mi történik, ha ők ketten egyesítik erőiket? Őrület! Jellegzetes táncmozdulatok, amik viszonylag könnyen megjegyezhetőek; tipikus "én menő vagyok és tudom hogy te is tudod" feeling; két már amúgy is befutott előadó, akik bármire képesek a színpadon. Kell még valami? Vagy megvan a recept a slágergyártáshoz? Azért amellett, hogy egy poénnel teli műsort látunk van ennek egy mélyebb üzenete is. Ez is egy kifejezésmódja annak, hogy a két fiú mennyire szereti rajongóit. Mert ez a dal is (mint sok másik) a fanoknak szól, akik Oppanak tekintik őket. Véleményem szerint, ha valaki egyszer meghallgatja ezt a dalt, többé nem tudja kiverni a ritmusát a fejéből és akarata ellenére is dúdolni kezdi majd. Észrevehetetlen betegség, sőt inkább alattomos, azonban akit egyszer megfertőz, az sajnos többé kezelhetetlen. Minden momentuma másodpercről másodpercre belevésődik az emberbe. A piros és citromsárga rikító öltönyök, amik mégis jól állnak nekik; a már említett parókák; a csípőmozdulatok; és a fejek, amiket a színpadon vágnak... Aki pedig a dalszöveget írta, egyértelmű üzenetet küld a Kpop fanoknak: Donghae és Eunhyuk felemelkedtek, itt vannak és teljes erőbedobással nyújtják a legjobbat.


Te mit gondolsz? Írd le megjegyzésben a véleményedet, hogy láthassam együtt emelkedtél-e Oppaval! :)

2 megjegyzés:

  1. OPPA OPPA
    Eunhyuk Donghae xDDDDDDDDDDDDDDD
    SÍROOOOOK OPPA OPPA XDDD

    VálaszTörlés
  2. Hát az biztos h bolondok!!!!De nekem tetszik nagyon is biztos jóóó fejek:D:Dés fülbemászó a szövegeeeee?D?D

    VálaszTörlés