2011. december 21., szerda

Valami, amihez senkinek nincs joga


"Én nem szeretnék senkit arra kötelezni, hogy egyetértsen velem. Azonban elvárom, hogy ne ítélkezzenek olyan dolgok alapján, amikről fogalmuk sincs. Mert ehhez senkinek nincs joga."

Ítélkeznek. Az emberek minden előzetes ismeretek nélkül ítélkeznek. Az utóbbi időkben egyre több ember elfelejtette, hogy mire van joga és mire nincs. Nem tehet meg akármit. S nem azért, mert törvény szabályozza. Csupán azért, mert nem egyedül az ő értékei számítanak. Mindenki a saját véleményét tekinti döntőnek, azonban valaki elfogadja mások érvelését is, valaki viszont vagy figyelmen kívül hagy minden más opciót, vagy csak szimplán értelmetlen vitákba bocsátkozik az igazáról. Induljunk ki az én esetemből! Kpop-ot hallgatok. Ez nagyon sok embernek nem tetszik. Sőt! Akik eredetileg közel állnak hozzám, képesek összetűzésbe keveredni velem, s ez nem azért történik, mert én éjjel-nappal rajongásom tárgyával fárasztom őket, vagy mert meglátszik rajtam, hogy mit szeretek. Szimplán csak beleszólnak olyan dolgokba, amihez tulajdonképpen semmi közük. Nagyon sok ember úgy alkot véleményt bizonyos dolgokról, hogy közben fogalma sincs annak hátteréről, sőt...általában semmiről sincs tudomása. Persze, mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításhoz, egészen addig amíg képes azt kulturáltan megtenni. De amikor adott esetben a Kpop bírálata konkrét személyek ellen fordul, onnantól kezdve nem tartom korrektnek. Én teljes mértékben elfogadom, hogy sokan nem szeretik ezt a műfajt, és nem is szeretném tömegtermékké tenni az általam kedvelt zenét. Azt is tökéletesen megértem, ha valaki kiszeretné fejezni az ezzel kapcsolatos észrevételeit. Hisz mint mondtam joga van hozzá. Azonban ahhoz nincs joga senkinek, hogy engem is megbélyegezzen a kedvenceim által, főleg nem ha teljesen ismeretlenként közelít. Az ember nem ítélhet az alapján, hogy hogyan öltözködik a másik; hogy milyen zenét hallgat a másik; hogy milyen barátai vannak a másiknak. Kevesebb vagyok azért, amiért koreai zenét hallgatok? Nem! Vesztek valamit azzal, hogy ezt mások elítélik? Nem! Akkor mégis van értelme? Van értelme annak, ha mások csupán bosszantásból nem túl kedves megjegyzéseket írogatnak nekem? Érdekel ez engem? Nem nagyon. Hisz, amin ez a bejegyzés is mutatja, tisztában vagyok azzal, hogy az emberek néha mennyire primitívek tudnak lenni. Már nem tud felhúzni az a kicsinyesség, amit néhány ember mutat. Aki pedig normálisan, ésszerű keretek között közölni tudja velem a mondanivalóját, tényleg nagyon szívesen meghallgatom. Különben is, ha valami nem tetszik, akkor az ember nem kezdi el nézni, hallgatni. Egyszerűen csak továbblép arról az oldalról, elkapcsolja a tv-t, ellapozza az újságot. Ilyen könnyű, és ha ezt mások megtennék, akkor nagyon sok vitát el lehetne kerülni. Én sem szeretem a média bizonyos szereplőit, azonban én nem kezdtem el őket ócsárolni a rajongóik előtt, hanem csak bólintok egyet és mivel nem is vagyok jártas a témában a másikra hagyom. Ezt komolyan ennyire nehéz teljesíteni néhány embernek? Senkinek nem kell magára vennie ezt a bejegyzést, viszont örülnék neki, ha pár ember elgondolkodna az előbb említett dolgokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése