2010. június 28., hétfő

Európa Nagydíj (European Grand Prix)

Sziasztok! Nos, megírtam nektek az Európa Nagydíj vasárnapi futamának összefoglalóját! Kérlek, írjátok le nekem véleményeiteket a GP-vel kapcsolatban! =)


Immár harmadik alkalommal rendezték meg Spanyolországban az Európa Nagydíjat. A valenciai verseny utcai pályán zajlik, és az érdekessége az, hogy található benne egy híd is, amit adott esetben fel is lehet emelni. Persze nem verseny közben fogják felnyitni, de fontos, hogy az illesztések tökéletesen passzoljanak. Ahhoz képest, hogy utcai pályáról van szó, nem olyan szűk, mint a Monte Carlo-i pálya, de itt is vigyázni kell a palánkokkal. A rajtot Sebastian Vettel kiválóan elcsípte, és remekül védte a pozícióját. Igaz, Lewis Hamilton az első körökben aktívan támadta a németet, sőt néhol még a gumik is összeértek, de Vettel tökéletesen zárta az íveket, így az angolnak nem sikerült megelőznie őt. Mark Webber már nem volt ennyire szerencsés a rajtot illetően. Az ausztrál versenyző a második pozícióból a kilencedikre esett vissza. Ezután kijött kerékcserére és már csak a tizenkilencedik helyre érkezett vissza. De itt még nem volt vége Webber pechsorozatának! Néhány kör elteltével fékezés nélkül beleszaladt az előtte haladó Heikki Kovalainenbe, aki ráadásul még bele is fékezett. A finn versenyző megúszta egy összetört hátsó elemmel, de Webber ijesztő módon felrepült a levegőbe, fejjel lefelé a földhöz csapódott, majd óriási sebességgel a gumifalnak ütközött. Szerencsére a Red Bullos versenyzőnek semmi baja nem esett, és a saját lábán szállt ki a kocsiból. A két versenyző nyilatkozataiból kiderült, hogy Webber nem hibáztatja a finnt, am Heikki tagadja, hogy ellenfele a lassúsága miatt ütközött neki, sőt először azt hangsúlyozta, hogy szerinte ő egyáltalán nem volt hibás. A mezőny ezt követően négy körön át a Safety Car mögött haladt, a pilóták többsége természetesen azonnal kiment kerékcserére. De a verseny ezután sem telt nyugodt hangulatban! Hamiltont áthaladásos büntetéssel sújtották mivel a biztonsági autót megelőzte, amikor az bejött a pályára. De akkora előnye volt, hogy az ítélet letöltése után is visszatudott érni a második helyre. Igaz, emiatt jócskán lemaradt Vettelről. A lekörözésekkel ismét akadtak problémák. Glock és Senna nem nagyon akarták elengedni Hamiltont, Kobayasit és Buttont. A legnagyobb meglepetést az okozta, hogy Kobayasi megszerezte (vagy inkább ajándékba kapta) a harmadik pozíciót, amit sok-sok körön át sikerült megtartania, és ezzel maga mögött tudta tartani a tavalyi világbajnokot, Jenson Buttont. Ám az utolsó körökben ki kellett jönnie egy kerékcserére, mely után Alonso mögé érkezett vissza, akit bravúrosan meg is előzött, majd az utolsó kanyarban Buemit is maga mögé utasította. Így a hetedik helyen intették le a japánt. Emellett meg kell említenem, hogy Michael Schumacher versenyét csapata teljes mértékben tönkretette, mikor többször is szükségtelen kerékcserére hozták ki. Végül Sebastian Vettelnek lengett először a kockás zászló, aki Malajzia után az idénybeli második győzelmét szerezte. Az elmúlt két versenyen első helyen végző Lewis Hamilton lett a második, míg Jenson Button a harmadik. A további helyezetteket illetően először nagy volt a kavarodás, ugyanis a futam végén több pilótát is vizsgálni kezdett a versenybíróság. Végül aztán kilenc érintett versenyző (Jenson Button, Rubens Barrichello, Nico Hülkenberg, Robert Kubica, Vitaly Petrov, Adrian Sutil, Sebastien Buemi, Pedro de la Rosa és Vitantonio Liuzzi) 5 másodperces büntetést kapott. Az ok: A sebességkorlátozás megsértése. Emiatt jelentős változás nem történt a végső rangsort illetően, csak Fernando Alonso lépett előre a nyolcadik helyre, míg Nico Rosberg az utolsó pontszerző pozícióba érkezett meg a büntetések kiosztása után. Timo Glock pedig 20 másodperces büntetést kapott, mert figyelmen kívül hagyta a kék zászlót. Igaz, ez nem sokat változtatott az ő helyzetén. A futam után azonban a kedélyek felkavarodtak! A Ferrari és Alonso szabályosan dühöngött azért, mert szerintük Hamilton nagyobb büntetést érdemelt volna a Safety Car megelőzése miatt. Ám a McLaren csapatfőnöke kijelentette: „Lewisnak elég nagy büntetés volt az is, hogy nem versenyezhetett az első pozícióért!”. Ennek ellenére Alonso és az egész Ferrari szentül hiszi, hogy a versenyt manipulálták és mindenképpen szabálymódosítást sürget. De Alonso kapott egy éles kritikát is egy avatott szakértőtől, aki csak annyit reagált a manipulálás vádjára, hogy:„Ő(Alonso) már csak tudhatja, hogy milyen, ha egy futamot manipulálnak, hiszen jól emlékszik 2008-ból a szingapúri futamról." Közben a McLaren pedig a Ferrarit vádolja szabálytalansággal, mivel az olasz istálló egy filmforgatás keretein belül tesztelte autója vadonatúj módosításait. Ezzel egyébként Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke is egyetért.
De derűsebb vizekre evezve Sebastian Vettel nagyon boldog volt győzelme miatt, amit nyilatkozata szerint nem volt könnyű megszerezni: "Nem volt olyan egyszerű és könnyed győzelem, mint amilyennek látszott. Az igazat megvallva meglepett, hogy milyen jó versenytempót tudtunk diktálni, és ki tudtam autózni a szükséges előnyt is. A verseny újraindítása után voltak kemény pillanatok, mert a gumik nem voltak megfelelő hőmérsékleten és blokkoltak a kerekek, de szerencsére meg tudtam őrizni a helyemet." A német természetesen megkönnyebbülve tette hozzá, hogy nagyon örül, hogy csapattársának, Mark Webbernek nem esett semmi baja a félelmetes balesetét követően. A RBR csapatfőnöke is méltatta Sebastiant. "A világbajnoki reményei helyreálltak. Lenyűgözően vezetett" - mondta Horner az Autosport-nak. - "Szerintem Sebastian erőt fog meríteni ebből a versenyből. Akadt néhány nehéz hétvégéje, volt egy kis balszerencséje is, úgyhogy a siker jót fog tenni az önbizalmának."

Adatok a versenyről:
A versenyen futott leggyorsabb kör:
1.Jenson Button(McLaren) 1:38.766
2.Michael Schumacher(Mercedes) 1:38.968
3.Sebastian Vettel(Red Bull Racing) 1:39.141

A verseny leggyorsabb boxkiállásai:
1.Fernando Alonso(Ferrari) 20.649
2.Sebastian Vettel(Red Bull Racing) 21.197
3.Kamui Kobayashi(BMW Sauber) 21.584

Végsebességek:
1.Sebastian Buemi(Toro Rosso) 314,5 km/h
2.Jaime Alguersuari(Toro Rosso) 314,3 km/h
3.Pedro de la Rosa(BMW Sauber) 313,4 km/h

3 megjegyzés:

  1. én örülök nagyon h Basi nyert... viszont Hamiltonból elegem van. télleg mindig rásegítenek, nem büntetik meg. ő a kis kedvenc.... -.-"

    de am jó kis futam volt=)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Naah látom csak összehoztadd!!!=) Nagyon jó lett...:) (L)SEBASTIAN VETTEL(L) Amúgy én azt hittem mennek majd bulizni a Red Bullosok,de Seb azt írta,hogy este már a repülőn ült..úgyh nem volt buli....

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Hát....a Hamiltonos ügyben én nem tudok nyilatkozni.... :D
    Arra lennék kíváncsi, hogy ha ezt Alonso csinálta volna meg, akkor őt mit kapott volna :P
    Csak mert ugye ő van/volt a legjobban felháborodva.
    Igen, én is olvastam! =)
    De azért egy kicsit pezsgőztek :P

    VálaszTörlés